<script> <style>

HBF(Holland Blues Festival Grolloo - 20 / 21 Juni 2025  Crossroads Festival Bonn(BRD)   ROVAR (DE) supportact THE BREW (UK)  |  zondag 27 oktober Liederholthuis • Zondag 03 November Bluesfestival Hedon Zwolle • SUGARIFF, funky rockband uit Arnhem | zaterdag 09 november Heino • Rock Am Ring(BRD) 40 Jaar 6 tm 8 Juni 2025 • LED ZEPPELIN, tribute by Kashmir  | zaterdag 15 februari 2025 •  GOLDEN EARRING, tribute by The Naked Truth | • Zaterdag 08 Maart Sean Webster's Blues All Nighter | • zaterdag 05 april • ERIC CLAPTON tribute by Claptunes | zaterdag 17 mei 2025 • THE BLUESBONES (BE) opnieuw bij LMH! | zaterdag 22 november 2025 •

📃 Recensie: Sass Jordan – Bitches Blues

Sass Jordan – Bitches Blues

Geschreven door: Eric Campfens

i.s.m. BarnOwlBlues | FB Eric Campfens   

Sass Jordan is een Brummie (geboren in het Engelse Birmingham), maar woont al zo lang in Canada dat zij als Canadese beschouwd kan worden. Van 1988 tot 2011 heeft zij zeven albums uitgebracht en dit heeft haar geen windeieren gelegd. Zij heeft met onder meer Joe Cocker samengewerkt (hun duet is te horen in de film The Bodyguard) en heeft het podium gedeeld met Aerosmith, Van Halen en Alice Cooper. In 2017 nam zij “Racine”, het album waarmee zij 25 haar eerder doorbrak opnieuw op als “Racine Revisited”, drie jaar later gevolgd door het alom gewaardeerde “Rebel Moon Blues”.

En onlangs is “Bitches Blues” verschenen met daarop drie eigen nummers en vijf covers. Begeleid wordt zij door gitaristen Chris Caddell en Jimmy Reid, drummer Cass Pereira, toetsenspeler Jesse O’Brien en Steve Marriner op bas en harmonica. Een uitstekende band, die Sass Jordan op adequate wijze ondersteun. Vocaal is zij nog steeds zoals we haar kennen: rauw, ruig, hees en fluisterend waar nodig. Toch wil zij naar mijn mening teveel lijken op zwarte blueszangeressen, waardoor het m.i. allemaal te geforceerd klinkt. Het album begint met gedragen orgelklanken voordat het stevig rockend losbarst in het door Rick Derringer geschreven “Still Alive And Well”. Dit wordt gevolgd door Taj Mahals “Chevrolet”, een rustige blues met fraai dobrospel van Caddell. Fraai zijn ook het zelfgeschreven “Still The World Goes Round” en de welbekende blues “You Gotta Move”. Ook de afsluiter, de eigen compositie “Change Is Coming” verdient een extra vermelding. Kennelijk heeft Jordan vertrouwen in de toekomst. Leuke plaat, met een wat meer gedoseerde zang had het volgens mij nog wat beter overgekomen.

Website: www.sassjordan.com | (7/10)  (Stony Plain Records/Bertus)


Translate: ENG   

Sass Jordan is a Brummie (born in Birmingham, England), but has lived in Canada for so long that she can be considered Canadian. From 1988 to 2011, she released seven albums and this has done her well. She has collaborated with the likes of Joe Cocker (their duet can be heard in the film The Bodyguard) and has shared the stage with Aerosmith, Van Halen and Alice Cooper. In 2017 she re-recorded “Racine”, the album with which she broke through 25 years ago as “Racine Revisited”, followed three years later by the widely acclaimed “Rebel Moon Blues”.

And recently “Bitches Blues” was released with three original songs and five covers. She is accompanied by guitarists Chris Caddell and Jimmy Reid, drummer Cass Pereira, keyboardist Jesse O'Brien and Steve Marriner on bass and harmonica. An excellent band, who support Sass Jordan in an adequate way. Vocally she is still top: raw, rough, hoarse and whispering where necessary. The album starts with worn organ sounds before it bursts out rocking in Rick Derringer's “Still Alive And Well”. This is followed by Taj Mahal's “Chevrolet”, a calm blues with beautiful dobro playing by Caddell. FGraai are also the self-written “Still The World Goes Round” and the well-known blues “You Gotta Move”. Also the closing track, the own composition “Change Is Cioming” deserves an extra mention. Apparently Jordan has faith in the future. Great record.

Geen opmerkingen: