<script> <style>

🤘 HANOI ROCKS 40th-Anniversary Redux Release Of 'Oriental Beat

HANOI ROCKS Announces 40th-Anniversary Redux Release Of 'Oriental Beat'
Oriental Beat by Hanoi Rocks gets the redux treatment, officially mixed and revived from the original sessions, and released on March 17th on deluxe vinyl, CD and digital formats.

Dubbed the “re(al)mix”, this 40th anniversary edition was mixed by Petri Majuri at E-Studios in Finland in collaboration with the band. 


Vocalist Michael Monroe calls this release “the longest and slowest album recording project ever,” stating that “40 years in the making, it's not just a remix, but the REAL MIX supervised and approved by Hanoi Rocks”.

Recorded in London, UK in 1981, for 200 pounds a dayOriental Beat was made during the height of the British punk + New Wave movement, when the band was hanging out with everyone from Phil Lynott to the Damned. Hanoi Rocks drummer Gyp Casino says of Oriental Beat that: “Back in the days we gave heart, soul and a bit of pain to make this record something else” but the sound of the album, originally released in 1982, did not match their efforts at the time. Bassist Sami Yaffa called it “the worst sounding album of our career” and Michael Monroe said that “the producer of the album didn’t have a clue what the band was about, and his mix of the album was horribly wrong”.

 Oriental Beat’s original engineer Peter Wooliscroft was not a rock producer, and according to Hanoi Rocks’ manager Richard Bishop he “tried to mix the album to sound like Spandau Ballet”. Released before the band could remix or rerecord it, as the label had run out of money, and the master tapes had gone missing, the band has always considered the original mix of Oriental Beat to be a “disaster”. With the tapes mysteriously showing up in the Universal vault recently, the band was finally able to mix and resequence the album the way they wanted it to sound.

 Oriental Beat is a defining masterpiece made when Hanoi Rocks was about to explode onto the world scene and written at the absolute peak of lead guitarist Andy McCoy’s creativity as a songwriter. Rhythm guitarist Nasty Suicide says “only now, with stripping it down to the bare essentials and tweaking it to bring out what was really laid down it became our dream come true! THIS is what it's all about” as this definitive edition of Oriental Beat now fully displays the ultimate arrogance and attitude which defined the band. Monroe says: “now, 40 years after its original release in 1982, we finally got the album sounding as great as it deserves, with no overdubs or samples,” and McCoy adds that:  “It's better now than ever. This is what it was meant to sound like. So enjoy it...Another shot of Hanoi Rocks”.  

 Get your shot of Oriental Beat, the way it was always meant to be.


Translate: NL

Oriental Beat van Hanoi Rocks krijgt de redux-behandeling, officieel gemixt en nieuw leven ingeblazen van de originele sessies, en op 17 maart uitgebracht op luxe vinyl, cd en digitale formaten. Deze 40-jarig jubileumeditie, ook wel de "re(al)mix" genoemd, werd gemixt door Petri Majuri in E-Studios in Finland in samenwerking met de band. Zanger Michael Monroe noemt deze release "het langste en langzaamste albumopnameproject ooit", en stelt dat "40 jaar in de maak, het is niet alleen een remix, maar de ECHTE MIX onder supervisie en goedgekeurd door Hanoi Rocks".

Opgenomen in Londen, VK in 1981, voor 200 pond per dag, werd Oriental Beat gemaakt tijdens het hoogtepunt van de Britse punk + New Wave-beweging, toen de band rondhing met iedereen, van Phil Lynott tot The Damned. Hanoi Rocks-drummer Gyp Casino zegt over Oriental Beat dat: "Vroeger gaven we hart, ziel en een beetje pijn om van deze plaat iets anders te maken", maar het geluid van het album, oorspronkelijk uitgebracht in 1982, kwam niet overeen met hun inspanningen destijds. Bassist Sami Yaffa noemde het "het slechtst klinkende album uit onze carrière" en Michael Monroe zei dat "de producer van het album geen idee had waar de band over ging, en zijn mix van het album was verschrikkelijk verkeerd".

De oorspronkelijke ingenieur van Oriental Beat, Peter Wooliscroft, was geen rockproducent en volgens de manager van Hanoi Rocks, Richard Bishop, probeerde hij "het album te mixen om te klinken als Spandau Ballet". Uitgebracht voordat de band het kon remixen of opnieuw opnemen, aangezien het label geen geld meer had en de mastertapes waren verdwenen, heeft de band de originele mix van Oriental Beat altijd als een "ramp" beschouwd. Met de tapes die onlangs op mysterieuze wijze in de Universal Vault verschenen, kon de band eindelijk mixen en het album herschikken zoals ze wilden dat het klonk.

Oriental Beat is een bepalend meesterwerk gemaakt toen Hanoi Rocks op het punt stond te exploderen op het wereldtoneel en geschreven op het absolute hoogtepunt van de creativiteit van leadgitarist Andy McCoy als songwriter. Ritmegitarist Nasty Suicide zegt: “pas nu, door het terug te brengen tot de essentie en het aan te passen om naar voren te brengen wat echt was vastgelegd, werd het onze droom die uitkwam! DIT is waar het allemaal om draait”, aangezien deze definitieve editie van Oriental Beat nu volledig de ultieme arrogantie en houding toont die de band definieerde. Monroe zegt: "nu, 40 jaar na de oorspronkelijke release in 1982, hebben we het album eindelijk zo geweldig laten klinken als het verdient, zonder overdubs of samples", en McCoy voegt eraan toe: "Het is nu beter dan ooit. Dit is hoe het bedoeld was om te klinken. Dus geniet ervan ... Nog een shot Hanoi Rocks ".

Krijg je shot Oriental Beat, zoals het altijd bedoeld was.

Geen opmerkingen: