<script> <style>

HBF(Holland Blues Festival Grolloo - 13/14/15 Juni 2024  Crossroads Festival Bonn(BRD) Ledffoot - 10/05/2024 - Olst • Bluespeer 17 18 19 MEI '24 • NOT THE ROLLING STONES (UK) - zondag 26 mei 2024 Heino • Jam-Session Heino 21 April/12 Mei 2024 • THE MUDD FOOTE (USA) | zaterdag 14 september Heino • SUGARIFF, funky rockband uit Arnhem | zaterdag 09 november Heino •

Mr Pinkpop Stop na 50 jaar.

 Jan Smeets stopt als directeur van Pinkpop

Foto: Harrie Huisman

Pinkpop oprichter Jan Smeets heeft na 50 jaar besloten om te stoppen als festivaldirecteur. .

Na 50 prachtige edities van Pinkpop heeft ‘Mister Pinkpop’ Jan Smeets de knoop doorgehakt. Hij stopt als festivaldirecteur van het Limburgse festival. In het persbericht laat Smeets weten dat corona een grote rol heeft gespeeld bij het maken van deze keuze. De combinatie van veel vrije tijd en zijn eigen gezondheid hebben ervoor gezorgd dat hij het stokje over draagt. Het vaste team van Pinkpop zal samen met Mojo verder werken aan de 51e editie. Smeets wordt opgevolgd door een trio die al jaren voor Pinkpop werkt: Niek Murray, Sierk Janssen en Tirsa Creusen.

Lees hieronder het emotionele persbericht van Jan Smeets zelf:

 Lieve mensen,

Afgelopen jaar, in 2019, vierden we samen de 50e editie van ons Pinkpop festival. Wat in 1970 begon met enkele vrienden is in al die jaren uitgegroeid tot het bekendste festival van Nederland. Wie had dat ooit gedacht. Sinds 1990 staan we zelfs in het Groot Guinness Book of Records.

Waar ik me begin dit jaar, tijdens mijn 75e verjaardag, voorbereidde op de 51e editie van Pinkpop, bleef het dit jaar angstvallig stil op Megaland. Ik heb altijd geroepen ‘Pinkpop gaat altijd door’, maar een pandemie zoals nu had ik mij nooit kunnen voorstellen. Maar het is zoals het is. Er waren dit jaar geen festivals. Dus ook geen Pinkpop.

Corona heeft ook mijzelf parten gespeeld. Hierdoor, in combinatie met andere gezondheidsklachten, heb ik eens goed de tijd genomen om na te denken over de toekomst. Mede hierdoor heb ik besloten dat het tijd wordt om het stokje over te dragen. Mijn vaste team gaat door met de organisatie van het Pinkpop festival en zal in samenwerking met MOJO, het bedrijf dat al vanaf 1986 verantwoordelijk is voor de programmering, het festival voor de toekomst waarborgen.

Ik ben ontzettend trots op alle 2,8 miljoen bezoekers, crew, leveranciers, sponsoren, partners, artiesten, de kijkers thuis en alle Pinkpop baby’s. Zonder jullie had ik van mijn hobby nooit mijn werk kunnen maken.

Ik heb alle vertrouwen in mijn vaste team en ondanks dat ik een stapje terug doe zijn zij nog lang niet van mij af, haha. Pinkpop blijft Pinkpop. Wees lief voor elkaar, blijf je goed insmeren, drink genoeg water, stook geen vuurtjes en loop rustig naar buiten.

Ik zie jullie allemaal heel graag op de 51e editie van Pinkpop. Tot dan!

Jan Smeets
‘Mister Pinkpop’

Geen opmerkingen: