<script> <style>

HBF(Holland Blues Festival Grolloo - 13/14/15 Juni 2024  Crossroads Festival Bonn(BRD) Ledffoot - 10/05/2024 - Olst • Bluespeer 17 18 19 MEI '24 • NOT THE ROLLING STONES (UK) - zondag 26 mei 2024 Heino • Jam-Session Heino 21 April/12 Mei 2024 • THE MUDD FOOTE (USA) | zaterdag 14 september Heino • Bluesfestival Hoogeveen Zatredag 14 september• SUGARIFF, funky rockband uit Arnhem | zaterdag 09 november Heino •

The Morr: tijdloze rock met een ‘southern feel’

The Morr - ‘Now’s a good a time as any’
Release: Juni 2021
Single: I Ain’t Feelin It
Album: Sept 2021

Zanger Jan Hoving terug met nieuwe band en nieuw album

Hilversum, ... mei 2021 - Jan Hoving, voormalig zanger van Vandenbergs MoonKings, is samen met zijn rechterhand en muzikale geestverwant Carlo Gentenaar een nieuw muzikaal avontuur gestart.
Onder de naam The Morr (The Ministry of Rock & Roll) heeft het tweetal een nieuw album opgenomen met twaalf tijdloze ‘southern’ rocktracks.

“Toen MoonKings ophield, wist ik meteen wat ik wilde gaan doen. Ik moest nog een hoofdstuk toevoegen.”

Het nieuwe studioalbum is getiteld ‘Now’s a good a time as any’, opgenomen in de Wisseloord Studio’s in Hilversum en uitgebracht in eigen beheer.

‘Now’s a good a time as any’ telt twaalf tijdloze rocktracks met een ‘southern feel’ en een herkenbare knipoog naar de Britse rockbands uit de jaren zeventig. Ingetogener dan al het voorgaande werk waardoor alle unieke kenmerken van Jan’s soulvolle rockstem optimaal tot zijn recht komen.
Geïnspireerd door zangers als Rod Stewart, Paul Rodgers, David Coverdale en Robert Plant is Jan Hoving met The Morr aanbelandt op de plek waar hij zich nu thuis voelt; “Van alle dingen die heb gedaan ligt dit echt het dichtst bij me. Minder bombastisch, minder gillen, meer laag en ingetogen gezongen. Ik heb het bewust nu deze kant op geduwd. Het is nog steeds rockmuziek voor mij, maar naast southern eigenlijk ook wel Engels. Dat is ook wat ik zelf echt te gek vind; The Faces, Free, Beatles.” Nagenoeg alle songs die nu zijn opgenomen zijn ten tijde van Stonefly, de band waarin Jan al eerder samenwerkte met Carlo, al geschreven. Van bestaande songs zijn nieuwe arrangementen gemaakt, aangevuld met nieuwe nummers. Jan: “MoonKings was wel het beste wat ik tot dan toe had gedaan.

Maar toen dat stopte, was ik voor mijn gevoel nog niet klaar. We hadden namelijk het verhaal van Stonefly nog niet afgemaakt. Er waren nog genoeg nummers uit die periode waar ik nog altijd wat mee wilde doen. Dus toen MoonKings ophield, heb ik Carlo gelijk gebeld. Nu was de weg vrij om echt mijn eigen ding te gaan doen.” Jan wist ook meteen met welke muzikanten hij wilden opnemen: “Met bassist Sem Christoffel en drummer Mart Nijen Es, beiden uit MoonKings. Jonge gasten waar ik een geweldige klik mee heb. Ik heb ze ook gevraagd of ze ook meegaan voor de live shows. Als daar ruimte voor is, zal dat wel gebeuren denk ik.” Het proces van schrijven en opnemen verliep probleemloos, maar de mix van de twaalf albumtracks zorgden voor wat hoofdbrekens: “Carlo en ik hadden een uitgesproken idee hoe het moest klinken.

Daarom hebben we verschillende proefmixen laten maken. We merkten steeds dat er in de mix toch  iets aan toegevoegd werd, terwijl wij van de pure sound houden. Uiteindelijk zijn we via een plaat van Ellen ten Damme bij de Belg Werner Pensaert uitgekomen. Werner bleek in staat het precies zo te laten klinken zoals wij het bedoelen.” Een internationale bandnaam verraadt ook gelijk de ambities van Jan:

“Als er een basis voor is, wil ik met deze plaat ook naar buitenland. Duitsland, Engeland maar zeker ook Amerika. Kijk, bij MoonKings was de agenda van de band bepalend en dat paste niet altijd, maar nu kan ik het helemaal zelf invullen. En dat is op dit moment precies wat het beste wat bij mij past.”

Management: Ambassadors of Entertainment – Marc Hofstede
Bookings:

Geen opmerkingen: