<script> <style>

HBF(Holland Blues Festival Grolloo - 13/14/15 Juni 2024  Crossroads Festival Bonn(BRD) Ledffoot - 10/05/2024 - Olst • Bluespeer 17 18 19 MEI '24 • NOT THE ROLLING STONES (UK) - zondag 26 mei 2024 Heino • Jam-Session Heino 21 April/12 Mei 2024 • THE MUDD FOOTE (USA) | zaterdag 14 september Heino • SUGARIFF, funky rockband uit Arnhem | zaterdag 09 november Heino •

In Memoriam: David Olney sterft op het podium71 Jaar

Zanger David Olney sterft op het podium, midden in een liedje.

Singer-songwriter David Olney, wiens muziek is gebruikt door onder andere Linda Ronstadt, Steve Young en Emmylou Harris, is zaterdag in het harnas gestorven. De zanger overleed in het midden van een liedje tijdens een optreden in de Amerikaanse stad Florida, vermoedelijk als gevolg van een hartaanval.

De 71-jarige Olney stopte tijdens een liedje met zingen en zei ‘sorry’. “Toen zakte zijn kin op zijn borst”, vertelt zijn collega Scott Miller op Facebook, die met hem bij het optreden was. “Hij liet zijn gitaar niet vallen en bleef zitten. Het ging net zo zacht en teder als hij zelf was.”

Bron: AD Artikel

Fan Johan Derksen: ‘David Olney heeft de mooiste dood voor een muzikant’

,,Een geweldige storyteller, kon prachtige verhalen vertellen en nummers zingen. Ik vond hem heel goed. Ik heb hem denk ik wel driehonderd keer zien optreden. En ik heb net even gekeken. Ik blijk dertig albums van die man te hebben. Een daarvan is Dutchman’s Curve over een enorm treinongeluk in Nashville’’, aldus Veronica Inside-analyticus en muziekliefhebber Derkse

Bron: AD Artikel

Geen opmerkingen: