<script> <style>
HBF(Holland Blues Festival Grolloo - 13/14/15 Juni 2024  Crossroads Festival Bonn(BRD) Ledffoot - 10/05/2024 - Olst • Bluespeer 17 18 19 MEI '24 • NOT THE ROLLING STONES (UK) - zondag 26 mei 2024 Heino • Jam-Session Heino 21 April/12 Mei 2024 • THE MUDD FOOTE (USA) | zaterdag 14 september Heino • SUGARIFF, funky rockband uit Arnhem | zaterdag 09 november Heino •

Release: Marshall - Layers Juni



Marshall-Layers

Marshall - Layers

Release date: Friday, June 21st 2019 
Label: www.v2benelux.com

Als zanger en songwriter van de band Walk Off The Earth groeide Marshall uit tot een viral YouTube sensatie en speelde hij op diverse grote podia en festivals. Ook schreef hij mee aan hits van onder meer Tiësto, Ill Factor en Rasmus. Nu is het tijd voor Marshall om zijn eigen werk uit te brengen.

Op 21 juni verschijnt het debuutalbum Layers waarvan hij met de singles Shadows en I Could Be The One al een voorproefje gaf.

Marshall schoolde zichzelf om tot producer en nam zijn debuut grotendeels zelf op in de kelder van zijn huis. Enkel bij de song Mr Parachute, die hij samen schreef met Jocelyn Alice, kreeg hij de hulp van producer Kool Kojak (die onder meer samenwerkte met Icona Pop, Flo Rida en Nicki Minaj. Bij het schrijven en opnemen besloot Marshall zijn comfortzone te verlaten en op zoek te gaan naar een nieuwe kant van zichzelf. "Alle liedjes op het album zijn een deel van mij en vertegenwoordigen een periode in mijn leven waaruit ik moeilijk kon ontsnappen en over wilde praten."

Het resultaat is een tumultueus manifesto waarbij Marshall alle schroom van zichzelf afschrijft. "Dit album was als een ontsnapping voor mij", vertelt Marshall. "Ik ben nooit goed geweest in het praten over mijn gevoelens, en de liedjes op het album helpen me om het verleden een plekje te geven."


Plannen om Walk Off The Earth te verlaten heeft Marshall niet, al zal de intentie om zijn creativiteit te uiten altijd aanwezig zijn. "Ik denk niet dat ik nog een soortgelijk album zal maken. Als er ooit nog een solo album komt zal het een andere laag van mijzelf zijn."

Marshall speelt op 30 juni op Parkpop in Den Haag (met Walk Off The Earth) en is dan beschikbaar voor face to face interviews. Telefonische interviews zijn natuurlijk ook mogelijk.


Neem voor meer informatie contact op met Freek Stoltenborgh van V2 Records.


Tracklist:


1. Shadows 02:28 - 2. Mr Parachute feat. Jocelyn Alice 03:00 
3. I Could Be the One 03:13 - 4. Culture 02:58 - 5. Don't Fall When You Run 02:34
6. Four Years 02:48 - 7. I Was on Your Side 02:30 - 8. Miss 03:22 - 
9. Maybe We Shouldn't Be Friends 02:53

Geen opmerkingen: