<script> <style>

■ Programma Live Music Heino 2021/2022 ■ News: Cuby and the Blizzards tribute band ■ Alligator Records 50 Years ■GROLLO [beste Cuby and the Blizzards tribute band van Nederland.] -31 Maart 2022  Hengelo◙

Bluesworld Cafe.  Bluesrockfestival Tegelen 2022
RAMBLIN DOG;zaterdag 30 oktober - Locatie: De Maalderij Heino

The Wolff - Metropool 08.01.2022

Recensie: The Second Cousins - Bloody Tears (2018)

The_Second_Cousins_Bloody_Tears_Cover The Second Cousins - Bloody Tears
CD:  Bloody Tears (2018)
 Label: Eigenbeheer
Recensie: The Second Cousins - Bloody Tears (2018) Harrie Huisman
Eind jaren tachtig ontmoetten Cla Nett (toen met de Lazy Poker Blues Band) en Kurt Bislin elkaar voor het eerst in de legendarische Atlantis Music Club in Basel, Zwitserland. Als lid van de Burton Brothers Blues Band stopte Kurt Bislin daar voor een driedaagse stint tijdens een tournee door Europa. Op de tweede avond werd Cla Nett door de Burtons uitgenodigd om bij de band te gaan zitten en speelde hij een voortreffelijke set.

De twee hielden contact en ontmoetten elkaar in de loop der jaren op het podium. Op een van die lange muziek- en praatavonden kwamen ze tot hun grote verrassing er uiteindelijk achter dat ze verwant waren ... tweede neven ... hun grootvaders waren broers!

"Deep Blues" is de naam die wordt gegeven aan traditionele muziek uit Chicago, Louisiana of Mississippi, en dit soort muziek is hier niet te horen elke dag. Temeer kalmerend als er van tijd tot tijd een geloofwaardige parel opduikt, die van de eerste tot de laatste noot diep is! Een nauwkeurige mix van Chicago elektrische blues, ruige Mississippi tonen, moerassige Louisina gevoel en vrolijke New Orleans grooves. Schommelend, zweterig, betoverend. Nice en bislin wisselen elkaar af in zang en gitaar, het hele kwartet harmoniseert prachtig. Beide zangers vertellen hun verhalen die door hun eigen wil zijn ingeprent; onttrokken aan het leven en mijlenver verwijderd van elke parodie.

Personnel: Kurt Bislin (vocals, guitar); Cla Nett (vocals, guitar); Markus Halmer (bass); Bernie Ruch (drums).