<script> <style>

HBF(Holland Blues Festival Grolloo - 13/14/15 Juni 2024  Crossroads Festival Bonn(BRD) Ledffoot - 10/05/2024 - Olst • Bluespeer 17 18 19 MEI '24 • NOT THE ROLLING STONES (UK) - zondag 26 mei 2024 Heino • Jam-Session Heino 21 April/12 Mei 2024 • THE MUDD FOOTE (USA) | zaterdag 14 september Heino • Bluesfestival Hoogeveen Zatredag 14 september• SUGARIFF, funky rockband uit Arnhem | zaterdag 09 november Heino •

Ane Brun live at Berwaldhallen v2 records

Ane_Brun_live_at_Berwaldhallen
http://www.v2benelux.com/Ane Brun live at Berwaldhallen een nieuw album in samenwerking met The Swedish Radio Symphony en dirigent Hans Ek
Ane Brun heeft details bekendgemaakt van het nieuwe album dat ze heeft opgenomen in samenwerking met The Swedish Radio Symphony Orchestra en dirigent Hans Ek
tijdens een serie van drie uitverkochte shows tussen 16 en 18 maart 2017. Live at Berwaldhallen bevat zestien tracks uit het repertoire dat ze in de afgelopen 15 jaar heeft geproduceerd. Live at Berwaldhallen wordt op 10 augustus 2018 uitgebracht op CD en digitale formats door Brun's eigen Balloon Ranger Recordings.

Brun's voorliefde voor herinterpretatie is gedurende haar hele carrière goed duidelijk geworden, of het nu om haar eigen werk ging of dat van anderen. Naast zeven studioalbums heeft ze demo's uitgebracht waarin ze het artistieke proces benadrukt dat leidt naar de uiteindelijke studio-opnames. Ze heeft een groot aantal covers uitgebracht, recent nog op het album Leave Me Breathless uit 2017, die veertien opvallende herinterpretaties bood van liedjes van uiteenlopende acts als Radiohead, Foreigner en Bob Dylan. En dan zijn er nog haar live-albums, waarop ze herhaaldelijk de mogelijkheid had om haar werk in talloze vormen en frisse contexten vast te leggen.

Het album is opgenomen in de Berwaldhallen in Stockholm, waar ook het Swedish Radio Symphony Orchestra en dirigent Hans Ek gehuisvest zijn. Samen met hen ging Brun de uitdaging aan om haar repertoire weer op een nieuwe manier ten gehore te brengen. Zoals Brun zelf zei: 'Ik hou van het herscheppen, herschikken, uitbreiden, onderzoeken en revitaliseren van mijn liedjes samen met andere muzikanten en arrangeurs en dit was een zeer luxueuze en geavanceerde manier om precies dat te doen!'  


k heb eerder orkestrale versies van mijn muziek gemaakt,' vervolgt Brun, 'en het is altijd een heel bijzondere ervaring geweest. Maar deze show voelde anders, omdat we veel nieuw materiaal hadden om uit te kiezen, inclusief nummers met een sterkere dynamiek dan op mijn eerdere albums. We konden dus een setlist samenstellen vol energie en het volledige potentieel van dit enorme orkest benutten. In 2010 en 2011 maakte ik deel uit van Peter Gabriel's New Blood Orchestra-project. Ik herinner me dat ik op een dag ook een volledig album van mijn eigen muziek wilde opnemen met een orkest. En nu zijn we hier!' 

V2 Records.nl