<script> <style>

HBF(Holland Blues Festival Grolloo - 20 / 21 Juni 2025  Crossroads Festival Bonn(BRD)   ROVAR (DE) supportact THE BREW (UK)  |  zondag 27 oktober Liederholthuis • Zondag 03 November Bluesfestival Hedon Zwolle • SUGARIFF, funky rockband uit Arnhem | zaterdag 09 november Heino • Rock Am Ring(BRD) 40 Jaar 6 tm 8 Juni 2025 • LED ZEPPELIN, tribute by Kashmir  | zaterdag 15 februari 2025 •  GOLDEN EARRING, tribute by The Naked Truth | • Zaterdag 08 Maart Sean Webster's Blues All Nighter | • zaterdag 05 april • ERIC CLAPTON tribute by Claptunes | zaterdag 17 mei 2025 • THE BLUESBONES (BE) opnieuw bij LMH! | zaterdag 22 november 2025 •

Recensie: AJ Plug – Underneath Your Skin

Recensie: AJ Plug – Underneath Your Skin

Geschreven door: Eric Campfens

Men moet toegeven, om AJ Plug kan niemand meer heen. Mede door haar mentor Johan Derksen, die haar heeft opgenomen in een aantal van zijn Blues & Roots theatertournees en haar regelmatig heeft laten optreden in zijn voetbalprogramma, kent bijna iedereen de blonde zangeres uit Katwijk wel. AJ (Alexandra Jolanda) en haar levenspartner Klaas Kuijt zijn enkele jaren geleden verhuisd naar Grolloo, de bakermat van de Nederlandse blues →

Men moet toegeven, om AJ Plug kan niemand meer heen. Mede door haar mentor Johan Derksen, die haar heeft opgenomen in een aantal van zijn Blues & Roots theatertournees en haar regelmatig heeft laten optreden in zijn voetbalprogramma, kent bijna iedereen de blonde zangeres uit Katwijk wel. AJ (Alexandra Jolanda) en haar levenspartner Klaas Kuijt zijn enkele jaren geleden verhuisd naar Grolloo, de bakermat van de Nederlandse blues. Vanaf haar debuutalbum uit 2014 kwam haar carrière in een versnelling terecht, dat in 2019 ruw werd gestopt nadat bij haar slokdarmkanker werd geconstateerd. Een fikse strijd volgde, waarvan zij in 2021 vertelde op haar album “Killer King”.

Begin dit jaar begon AJ met het schrijven van nieuwe nummers voor een nieuw album, dat nu verschenen is. Een album met de titel “Underneath Your Skin”. Op dit album horen wij naast haar uiteraard haar partner Klaas Kuijt met gitaar en bas, en Guy Smeets (gitaar, toetsen, Hammond) en Tom Beemster (drums). Guy Smeets heeft ook getekend voor de productie. Alle nummers zijn geschreven door AJ Plug zelf en aan de teksten is duidelijk te horen dat, ook al is de ziekte uit het lijf, de ziekte is nog niet uit het leven. Wat dat betreft is “Underneath Your Skin” zeker geen vrolijk album geworden. De ziekte en de gevolgen ervan zitten voor haar, en ook voor Klaas, nog steeds erg hoog. Ook muzikaal is alles op hoog niveau. Het is gevarieerd van gevoelige ballads tot pittige rockers. In de opener “Part Of Me”, een vlotte rocker, die ook als single is uitgebracht, bezingt zij al hoe de ziekte het leven beïnvloed, maar dat er wel vooruitgang is. Andere nummers die wat mij betreft een bijzondere vermelding verdienen zijn het titelnummer “Underneath Your Skin” en het indringende “Now You’re Gone” en het uptempo “Restless Need”, wat mijn favoriete nummer is.

Opnieuw een uitstekend album, een aangrijpend verhaal van strijd en herstel. Puur en eerlijk, grote klasse.

Website: www.ajplug.nl | (8/10)  (Coast to Coast / Django Music) | https://ajplug.nl/tour-dates/

Geen opmerkingen: