<script> <style>

HBF(Holland Blues Festival Grolloo - 20 / 21 Juni 2025  Crossroads Festival Bonn(BRD)  THE MUDD FOOTE (USA) | zaterdag 14 september Heino • Bluesfestival Hoogeveen Zatredag 14 september • ROVAR (DE) supportact THE BREW (UK)  |  zondag 27 oktober Liederholthuis • Zondag 03 November Bluesfestival Hedon Zwolle • SUGARIFF, funky rockband uit Arnhem | zaterdag 09 november Heino • Rock Am Ring(BRD) 40 Jaar 6 tm 8 Juni 2025 • LED ZEPPELIN, tribute by Kashmir  | zaterdag 15 februari 2025 •  GOLDEN EARRING, tribute by The Naked Truth | zaterdag 05 april • ERIC CLAPTON tribute by Claptunes | zaterdag 17 mei 2025 • THE BLUESBONES (BE) opnieuw bij LMH! | zaterdag 22 november 2025 •

Hendrikse – Only The Songs Remain (LP en CD Release)

Artiest/Band: Hendrikse

  • Album: Only The Songs Remain
  • Release Date:  2024
  • (LP en CD Release)
Ook zal de LP in 2 versies verschijnen. De standaard versie met zwart vinyl en een Limited Edition met gekleurd vinyl in een Turqoise Marmer uitvoering.

 In mei 2023 kreeg ik de diagnose terminale longkanker, wat betekent dat ik niet kan genezen van de ziekte en men de ziekte alleen maar kan proberen te bestrijden zo lang mogelijk onder controle kan proberen te houden. Mijn wereld als optredend artiest stond volledig ondersteboven na deze diagnose en heb het grootste gedeelte van 2023 moeten gebruiken om fysiek weer een beetje op te krabbelen totdat er in december 2023 ook uitzaaiingen gevonden werden in mijn wervelkolom en in april 2024 uitzaaiingen gevonden werden bij mijn bekken en mijn conditie weer verslechterde…..

Deze tijd gaf me ruimschoots de tijd om na te denken over dingen die ik graag nog gedaan zou willen hebben, mijn bucketlist.

Bovenaan deze lijst stond het uitbrengen van eigen werk op vinyl. Een wens die ik al jaren had, maar door de hoge productiekosten eigenlijk altijd ver weg is gebleven voor mij als solo artiest.

Door het opzetten van een crowdfunding werd in recordtijd het streefbedrag (ongeveer een kwart van de productiekosten) bij elkaar gebracht en sterker nog, het liep zo hoog op dat uiteindelijk bijna 75% van het totale productiebedrag bij elkaar werd gebracht.

Door deze ontwikkeling kreeg ik de mogelijkheid om van een enkel LP naar een dubbelaar te gaan.

Ook zal de LP in 2 versies verschijnen. De standaard versie met zwart vinyl en een Limited Edition met gekleurd vinyl in een Turqoise Marmer uitvoering.

Daarnaast is er ook een Limited Edition CD variant waarop 1 nummer minder staat dan op de LP en van 1 track de single versie staat, terwijl op de LP de extended versie staat.

Tracklist: 01. The Outlaw Song (Single Version) – 02. Your Arms Will Keep Me Warm – 03. Move On – 04. The Ballad of a Damned Man – 05. Home of the Brave* - 06. The Long Road – 07. Like a Railroad – 08. The Healing – 09. I’m a Hound Dog – 10. Hand on the Throttle – 11. A Good Day for the Blues – 12. City or a Ghost Town – 13. Down the Long Road – 14. Fly Away – 15. Tears  (*Previously unreleased track

 De nieuwe release betreft zeker geen Best Of, maar is een compilatie van eigen nummers, uit de periode 2016 tot heden, plus een nieuw nog niet eerder uitgebracht nummer, die voor mij persoonlijk een speciale betekenis hebben.

Kortom, een voor mij zeer persoonlijke release, die eigenlijk mijn verhaal verteld…. Ook zijn alle nummers voorzien van een nieuwe mix en mastering…

 De CD heeft een releasedatum van 21 April 2024 en de LP zal in de tweede helft van Mei verschijnen, de officiële releasedatum is 17 mei, maar door vertraging bij de producent zal dat iets later gaan worden. Ook zal de cd versie vanaf Mei te beluisteren zijn via de meeste streamingplatforms.

Uiteraard ben ik zeer benieuwd naar jullie review van mijn nieuwe release..

Hendrikse Music https://hendriksemusic.nl | info@hendriksemusic.nl

Geen opmerkingen: