<script> <style>

HBF(Holland Blues Festival Grolloo - 20 / 21 Juni 2025  Crossroads Festival Bonn(BRD)   ROVAR (DE) supportact THE BREW (UK)  |  zondag 27 oktober Liederholthuis • Zondag 03 November Bluesfestival Hedon Zwolle • SUGARIFF, funky rockband uit Arnhem | zaterdag 09 november Heino • Rock Am Ring(BRD) 40 Jaar 6 tm 8 Juni 2025 • LED ZEPPELIN, tribute by Kashmir  | zaterdag 15 februari 2025 •  GOLDEN EARRING, tribute by The Naked Truth | • Zaterdag 08 Maart Sean Webster's Blues All Nighter | • zaterdag 05 april • ERIC CLAPTON tribute by Claptunes | zaterdag 17 mei 2025 • THE BLUESBONES (BE) opnieuw bij LMH! | zaterdag 22 november 2025 •

Release: Dan Patlanski - ‘Movin' On’

Dan Patlansky kondigt nieuw album ‘Movin' On’ aan

De Zuid-Afrikaanse bluesrockgitarist Dan Patlansky brengt op 1 maart 2024 Movin' On uit . Het is Patlansky's 11e studioalbum. Patlansky's meest recente album, Shelter of Bones , werd verkozen tot Blues Rock Review's #2 album van 2022 . De gitarist werd twee keer (2014 en 2016) verkozen tot Blues Rock Review's nummer 1 album van het jaar.

Patlansky werkte samen met Andy Maritz en Greg Vaqn Kerkhof om Movin' O n te schrijven en het werd opgenomen in de studio van Maritz in Johannesburg, Zuid-Afrika. Patlansky en Maritz coproduceerden het album.

“ Movin' On gaat over muzikaal teruggaan naar mijn roots; muziek spelen en schrijven waar ik het meest van houd”, zegt Patlansky. “Dit is zonder twijfel mijn meest eerlijke en rauwe aanbod tot nu toe. Hoe ouder ik word, hoe belangrijker het voor mij is om te spelen waar ik echt in geloof.”

Patlansky wilde dat het album de live-ervaring zo goed mogelijk zou benaderen.

“Mijn nieuwe plaat is een waarheidsgetrouwe weergave van mezelf als artiest, en nog belangrijker: de manier waarop ik bekend wil staan ​​als artiest. Mezelf herontdekken, herinneren aan wat mij muzikaal drijft, en het verleden ver achter me laten, het zijn allemaal thema’s op het album. Ik wilde muziek maken waar ik van hou, zonder me zorgen te maken over commerciële idealen.”

Patlansky voegt eraan toe: “Ik ben enorm opgewonden dat iedereen het nieuwe album hoort! Ik ben bijzonder trots op de nummers, de productie en iedereen die op de plaat heeft opgetreden! Fans kunnen uitkijken naar een eerlijke, krachtige en smerige (de goede soort) plaat met geweldige nummers verpakt in een old-school productie!” 

Patlansky heeft een songtekstvideo uitgebracht voor de eerste single ‘Who Am I’

Website: https://danpatlansky.com/

Concert Dan Patlansky - Olst

Geen opmerkingen: