<script> <style>

HBF(Holland Blues Festival Grolloo - 20 / 21 Juni 2025  Crossroads Festival Bonn(BRD)   ROVAR (DE) supportact THE BREW (UK)  |  zondag 27 oktober Liederholthuis • Zondag 03 November Bluesfestival Hedon Zwolle • SUGARIFF, funky rockband uit Arnhem | zaterdag 09 november Heino • Rock Am Ring(BRD) 40 Jaar 6 tm 8 Juni 2025 • LED ZEPPELIN, tribute by Kashmir  | zaterdag 15 februari 2025 •  GOLDEN EARRING, tribute by The Naked Truth | • Zaterdag 08 Maart Sean Webster's Blues All Nighter | • zaterdag 05 april • ERIC CLAPTON tribute by Claptunes | zaterdag 17 mei 2025 • THE BLUESBONES (BE) opnieuw bij LMH! | zaterdag 22 november 2025 •

📄 Nico Brandsen van Mell & Vintage Future deelt slecht nieuws:

Nico Brandsen van Mell & Vintage Future deelt slecht nieuws: 'Kwaadaardige hersentumor geconstateerd'

Nico Brandsen van Mell & Vintage Future deelt slecht nieuws

Toetsenist speelde in Steenwijk zijn laatste show met de band

Bij Nico Brandsen, onder meer bekend als toetsenist van Mell & Vintage Future, is een kwaadaardige hersentumor geconstateerd. Dit nieuws heeft hij zelf naar buiten gebracht.

"Ik heb slecht nieuws", begint Nico aan zijn bericht. "Vier weken geleden is er bij mij een hersentumor geconstateerd. Stadium 4 en kwaadaardig. De artsen geven mij een levensverwachting van zes tot negen maanden", schrijft de 62-jarige muzikant over de diagnose. Hij geeft aan dat de show met Mell & Vintage Future in Steenwijk gisterenavond zijn laatste was. "Er staat een geweldige tour gepland in het najaar en die gaat door, met een vervanger voor mij. Natuurlijk!"

Mell & Vintage Future zal in september nog een single uitbrengen in de oorspronkelijke bezetting. "Dat vind ik heel tof", aldus Nico. "Ik bedank iedereen voor het streamen van onze liedjes, het kopen van onze albums en vooral voor het komen naar onze concerten. Het was een magische trip. Ik vond het weergaloos. Voor mij was de theatertour die we eind vorig jaar hebben gespeeld een hoogtepunt."

Onvergetelijk

Nico laat in zijn bericht weten dat hij de fans dankbaar is voor de liefde en steun die de band in al die jaren heeft ontvangen. "We hebben geen hits en grote bekendheid. Maar dat de zeggingskracht en de liefde voor muziek jullie zo raakte is voor mij onvergetelijk", schrijft hij. "De reacties als jullie na afloop van een show een plaat kochten (of drie), of gewoon even je gevoel moesten delen, hebben mij ontzettend goed gedaan." Ook spreekt hij zijn speciale dank uit aan zijn muzikale partners Melanie Jonk en Ton Dijkman. "Ik ben dankbaar voor, en trots op wat Mell, Ton en ik samen hebben neergezet. Bedankt voor alle support."

"Ik voel mij op dit moment, hoe gek het ook klinkt, heel goed", sluit Brandsen zijn bericht af. "Ik heb geen last van beperkingen en heb het goed. Thuis, met mijn gezin. Dat is fantastisch. Ik zit in het moment en dit is ondanks alles een heel mooi moment. En als ik op de een of andere manier nog wat langer kan leven zal ik dat zeker niet laten. Liefs, Nico."

Bron: Veronica

 

Geen opmerkingen: