<script> <style>

HBF(Holland Blues Festival Grolloo - 20 / 21 Juni 2025  Crossroads Festival Bonn(BRD) • Zondag 03 November Bluesfestival Hedon Zwolle • SUGARIFF, funky rockband uit Arnhem | zaterdag 09 november Heino • Rock Am Ring(BRD) 40 Jaar 6 tm 8 Juni 2025 • LED ZEPPELIN, tribute by Kashmir  | zaterdag 15 februari 2025 •  GOLDEN EARRING, tribute by The Naked Truth | • Zaterdag 08 Maart Sean Webster's Blues All Nighter | • zaterdag 05 april • ERIC CLAPTON tribute by Claptunes | zaterdag 17 mei 2025 • THE BLUESBONES (BE) opnieuw bij LMH! | zaterdag 22 november 2025 •

Eric Clapton werkt aan nieuw album

Eric Clapton werkt aan nieuw album

In een interview met The Real Music Observer onthulde Eric Clapton dat hij werkt aan een nieuw album met origineel materiaal.  "We nemen online op", zei Clapton in het interview. “Ik neem een ​​deel op mijn telefoon op en dan gaat het naar mijn vriend Simon (Climlie) in Frankrijk, die een ritmetrack maakt en die dan naar mij terugstuurt. 

Dan overdub ik daar op. We nemen op in een huis, in zijn huis en in mijn huis. Daarna sturen we het naar LA voor Nathan (East) om bas te spelen. Daarna sturen we het naar Sonny Emory in Atlanta om te drummen. Dan komt het terug. Dan doe ik zang en lead, dus we hebben een album, maar er komt ook een album uit dat ik denk dat ik zou moeten promoten genaamd 24 Nights en het is een jubileumbox van dit ding dat ik deed in de (Royal) Albert Hall .”

Clapton noemde ook de komende tribute-shows aan Jeff Beck op 22 en 23 mei in de Royal Albert Hall. Clapton zei dat hij "Moon River" had opgenomen met Beck, een nummer dat ze in 2010 samen op het podium speelden. "We hebben het vorig jaar in de studio gedaan en het is prachtig." Clapton voegde eraan toe: "Dat hoor je wel."

Je kunt het volledige interview met Clapton hieronder bekijken.

Bron: Bluesrockreview.com

Geen opmerkingen: