<script> <style>
HBF(Holland Blues Festival Grolloo - 13/14/15 Juni 2024  Crossroads Festival Bonn(BRD) Ledffoot - 10/05/2024 - Olst • Bluespeer 17 18 19 MEI '24 • NOT THE ROLLING STONES (UK) - zondag 26 mei 2024 Heino • Jam-Session Heino 21 April/12 Mei 2024 • THE MUDD FOOTE (USA) | zaterdag 14 september Heino • SUGARIFF, funky rockband uit Arnhem | zaterdag 09 november Heino •

Cortez - Modern Blues

Artist: Cortez
Album Title: Modern Blues
Year of Album: 2022
Genre: Blues Rock

Modern Blues is een met blues besmet album. Het is meer dan alleen een bluesalbum, want de stemmingen die je gaat beluisteren zijn anders en ongebruikelijk in hedendaagse muziek. Daarom noemde ik het moderne blues. Je gaat zigzaggen tussen Eric Clapton-achtige stemmingen, Billy Joel-feel en Elvis rock-'n-roll: een stortvloed aan stijlen en muzikaal avontuur die je oprecht in de oren klinken

Tracklisting:
01 – Modern Blues
02 – On the Battleground
03 – Big Time
04 – Good Times and Bad Times
05 – Catch Me
06 – Italian Red Shoes
07 – Don’t Wait 4 Tomorrow
08 – Shake Up
09 – The World’s on the Road
10 – Ride Your Dreams
11 – Blame It on Rock ‘n’ Roll
12 – Shake Me Up!
13 – Eugene
14 – If You Really Got Ready (Come On!)

https://cortez.hearnow.com/modern-blues


Cortez, een Italiaanse artiest uit Rome, bekend onder mijn echte naam Alessandro Bagagli voor mijn Engelse productie van 7 rockalbums: Under the Gun en Magic in the Air (2013), Shouted Songs (2014), Primal Life (2015), Live & Die (2016), Out in the Nowhere (2017) en Highways & Cigars (2018).

Ik ben geboren als gitarist en nu ben ik een multi-instrumentalist en een onafhankelijke componist.

Ik begon in 1994 met PolyGram / Mercury onder de artiestennaam Alex Baggi en een Italiaans rockalbum genaamd Un Po' di Sentimento .

Na mijn ervaring als Alessandro Bagagli begon ik een samenwerking met artiesten van over de hele wereld en in 2019 bracht ik The Eve , Entropy en de single I'll Make it Up for You uit met het merk Eve. Aan het einde van deze ervaring wilde ik een nieuwe muzikale reis beginnen.

Ik veranderde mijn naam in een nieuwe artiestennaam, Cortez en in 2020 bracht ik twee gloednieuwe werken uit in het Italiaans, twee rockalbums Poeta di Strada en Nel Colore della Notte .

Mijn muzikale reis kent geen regels of een specifieke muziekstijl. Ik schrijf en doe wat ik leuk vind. Dus in 2020 bracht ik opnieuw een nieuw funk- en souldisco-album Come to Poppa uit , een eerbetoon aan de disco-funkmuziek van Studio 54 uit de jaren zeventig.

In februari 2021 kwam Souled uit , een album met sterke soulfunk tinten.

 Toen ging ik terug naar waar het allemaal begon. Ik speelde in hardrock en heavy bands. Ik was zangeres. Zo ben ik begonnen. Ik was jong en mijn kamer stond vol vinyls en posters van Deep Purple, Led Zeppelin, UFO, Free... en op 4 juni 2021 bracht ik hulde aan mijn oude passie voor hardrock met de release van mijn nieuwe album Through Death Vallei & Nergens .

Mijn reis duwde me ook naar de kust van Californië, op een psychedelische reis die inspiratie put uit groepen en artiesten zoals The Byrds, Tom Petty & the Heartbreakers en George Harrison.

​Een wedergeboorte die me naar nieuwe bestemmingen vol creativiteit en rust leidde, con Rise Again , uitgebracht op 7 oktober 2021.

Voor Kerstmis 2021 besloot ik terug te gaan naar rock in het Italiaans met het album Domani Cambio Nome .

Zoals ik mijn Italiaanse vrienden beloofde, ben ik na twee jaar weer begonnen met het schrijven en realiseren van een album in het Italiaans. Het is een rockalbum, met donkere tinten, een beetje reflecterend.

In maart 2022 ging ik het land in met Train a Coming , mijn album dat op 4 maart werd uitgebracht.

21 juni markeerde een nieuwe stap in mijn discografie, met de release van Modern Blues . 

Ik heb zojuist wat ouderwetse rock-'n-roll voor je ingepakt. Het aankomende album heet Rock 'n' Roll Packed .

Ik ben opgegroeid met klassieke rockbands. The Humble Pie, The Faces, The Black Crowes gaven me de kracht om te strijden in mijn rebelse jeugd. Die bands hielden me in leven, terwijl ik naar hun vinyl luisterde zoals ik ervan hield: LOUD!

Rock 'n' Roll Packed staat gepland voor 7 december 2022, dus geniet ervan en wees voorzichtig om het luid te spelen.

 

Geen opmerkingen: