<script> <style>

HBF(Holland Blues Festival Grolloo - 13/14/15 Juni 2024  Crossroads Festival Bonn(BRD) Ledffoot - 10/05/2024 - Olst • Bluespeer 17 18 19 MEI '24 • NOT THE ROLLING STONES (UK) - zondag 26 mei 2024 Heino • Jam-Session Heino 21 April/12 Mei 2024 • THE MUDD FOOTE (USA) | zaterdag 14 september Heino • Bluesfestival Hoogeveen Zatredag 14 september• SUGARIFF, funky rockband uit Arnhem | zaterdag 09 november Heino •

Northern Belle - “The Women In Me” - Alleen Digitaal.

The Northern Belle - The Women In Me 

Die With Your Boots on Records/Jansen Records

Nieuw werk van The Northern Belle met The Women In Me alleen digitaal 17 september on Die With Your Boots On Records

Vervelend nieuws! Het nieuwe 7 track mini album van the Northern Belle “The Women In Me” komt alleen Digitaal uit.

Dat heeft allemaal te maken met de lange wachttijd voor vinyl te persen en omdat CD’s in de Scandinavische landen verbannen zijn, kunnen we daar ook naar fluiten.

Verwacht wordt dat nieuw werk van The Northern Belle in 2022 uit gaat komen met waarschijnlijk ook enige nummer in nieuwe mix van The Women In Me.
Het is een juweel van een band en dan ook nog zo jong!

Het openingsnummer van het album zet echt de toon voor deze verzameling. "Kaleidoscope Dream" is een magisch brouwsel van pezige gitaren en pruttelend orgel combineert met een zuivering van harmonieën. Hoewel het nummer de uitbundige charme van de groep behoudt, heeft het een ietwat broeierige en opzettelijke lyrische toon die de verontrustende tijden weerspiegelt waarin we leven

Snel na het met lof in binnen- en buitenland overladen album We Wither, We Bloom komt de Noorse band The Northern Belle al met een opvolger. The Women In Me is een zeven nummers tellende EP waarop Stine Andreassen weer laat horen dat ze een van de allerbeste Americana-zangeressen is. Het geluid is dat van het Californië van de late jaren zestig en begin jaren zeventig, de liedjes zijn melodieus en fraai en als toetje serveert The Northern Belle een cover van John Prine's Summer's End. The Women In Me is een kleine maar heel fijne plaat.

Tracks:
1. Kaleidoscope Dream
2. The Woman In Me
3. Chicago (with Darling West & Ida Jenshus, Louien)
4. Only Stupid Kids Get Bored (with Orions Belte)
5. No Rush (met Siv Jakobsen & Louien)
6. Two Rhythms
7. Summer’s End   

Geen opmerkingen: