<script> <style>

HBF(Holland Blues Festival Grolloo - 13/14/15 Juni 2024  Crossroads Festival Bonn(BRD) Ledffoot - 10/05/2024 - Olst • Bluespeer 17 18 19 MEI '24 • NOT THE ROLLING STONES (UK) - zondag 26 mei 2024 Heino • Jam-Session Heino 21 April/12 Mei 2024 • THE MUDD FOOTE (USA) | zaterdag 14 september Heino • SUGARIFF, funky rockband uit Arnhem | zaterdag 09 november Heino •

Release: Nancy Wilson - You And Me

Nancy Wilson - You And Me

Release date: Friday, May 7th 2021

Nancy Wilson kondigt haar nieuwe album 'You And Me' aan. Op het album zijn o.a. Duff McKagan en Taylor Hawkins terug te horen. 'You And Me' verschijnt op 7 mei. 
Met haar band Heart heeft Nancy Wilson 16 albums opgenomen en wereldwijd meer dan 35 miljoen albums verkocht. Binnen die carrière vertegenwoordigt ‘You and Me’ iets speciaals, want het is Nancy Wilson haar allereerste solo studioalbum. 


‘You and Me’ is voornamelijk opgenomen in haar studio in Californië, waarbij de bandleden en speciale gasten op afstand hebben gewerkt. De meeste nummers zijn van eigen hand, maar Wilson besloot ook een handvol covers op te nemen van een paar van haar favorieten. Waaronder een vrouwelijke versie van Pearl Jam's ‘Daughter’, een opzwepende versie van Simon & Garfunkel's ‘The Boxer’ met Sammy Hagar, en een cover van The Cranberries ‘Dreams’, met zangeres Liv Warfield van Nancy's vorige band Roadcase Royale. 

De eerste single van het album verscheen afgelopen herfst en is een cover van Bruce Springsteen's ‘The Rising’. Wilson legt uit: “In deze afschuwelijke periode in de wereld, met al het verlies, leek het de juiste tijd voor een song over hoop en doorzettingsvermogen." De andere acht nummers zijn eigen, meestal akoestische ballads, maar er zijn ook een aantal opzwepende rocknummers zoals ‘Party at the Angel Ballroom’, waar de rocksterren Duff McKagan (Guns N' Roses) en Taylor Hawkins (Foo Fighters) op terug te horen zijn. "Ik kan niet wachten om dit nummer live te spelen," vertelt Wilson, "of op zijn minst een wilde video te maken met die jongens."

titelnummer ‘You and Me

Op o.a. het titelnummer ‘You and Me’ worden Wilson en Sue Ennis herenigd.  Samen met Nancy haar zus Ann, schreef Sue mee aan veel van de klassiekers van Heart. Nancy: "Ik ken Sue al sinds mijn twaalfde. In die tijd was ze een middelbare schoolvriendin van Ann. We hebben altijd goed samengewerkt." Wilson zegt dat haar zangstijl sterk beïnvloed is door Ann: "Ze adviseerde  me om niet te stressen over de toonhoogte of perfectie, maar 'Vertel gewoon het verhaal, zoals je praat, en benadruk de details niet.' Dat advies nam ik ter harte, ook zeker bij het maken van deze plaat." 


Verlies, liefde en verlossing zijn centrale thema's op ‘You and Me’. Het album eindigt met een nummer dat alles samenvat. ‘4 Edward’ is Nancy's eerbetoon aan Eddie Van Halen, een groot verlies dat de muziek overschaduwt. Zoals bij alle legendarische muziek die ze met Heart heeft gemaakt, eindigt dit album in een emotioneel en intiem gesprek tussen een muzikant en een publiek. Nancy: "Of je nu op het podium staat of in de studio, het gaat altijd over die relatie, en dat gesprek. "Het is altijd 'jij' en 'ik' geweest."

Voor meer informatie: Brechtje Bergman.

Geen opmerkingen: