<script> <style>

HBF(Holland Blues Festival Grolloo - 13/14/15 Juni 2024  Crossroads Festival Bonn(BRD) Ledffoot - 10/05/2024 - Olst • Bluespeer 17 18 19 MEI '24 • NOT THE ROLLING STONES (UK) - zondag 26 mei 2024 Heino • Jam-Session Heino 21 April/12 Mei 2024 • THE MUDD FOOTE (USA) | zaterdag 14 september Heino • Bluesfestival Hoogeveen Zatredag 14 september• SUGARIFF, funky rockband uit Arnhem | zaterdag 09 november Heino •

Release: Marcus King - El Dorado 17.01.2020

Marcus King - El Dorado

brengt het door Dan Auerbach[De eerste band waar Dan Auerbach in speelde, heette The Barnburners. In 2001 vormde hij met drummer/producent Patrick Carney de bluesrockgroep The Black Keys] geproduceerde album "El Dorado" uit
Marcus King zal zijn debuut solo-record, El Dorado , op 17 januari 2020 uitbrengen.


Het album wordt geproduceerd door Grammy Award winnaar Dan Auerbach van The Black Keys. King en Auerbach schreven in slechts drie dagen 12 nummers voor het album samen in Easy Eye Sound Studio. De 23-jarige gaat op tournee met 32 ​​datums ter ondersteuning van El Dorado.

“Marcus is bij velen bekend als een fenomenale gitarist, en terecht. Hij is regelmatig de beste speler in de kamer, zonder twijfel, ”zei Auerbach. “Ik werd even weggeblazen door de manier waarop hij kan zingen - zo moeiteloos, zo soulvol, recht uit het hart. Hij is ook een van nature begaafde schrijver, wat meteen duidelijk was. Alles voor hem is zo aangeboren - dat is waarom hij altijd naar het hart van een lied kan gaan en op een diepere manier verbinding kan maken. Hij is echt uniek in zijn soort en ik ben er trots op dat ik naast hem aan dit album heb mogen werken. ”
'The Well' is de eerste single uitgebracht van de plaat met fuzzy, elektrische gitaar terwijl King over moeilijke tijden zingt.



"Als je een cheque van $ 70 hebt, dan weet je dat de tijden moeilijk zijn", zegt King, "The Well voor mij symboliseert de bron van al mijn invloeden. Het is alles wat me is overkomen om me de man te maken die ik vandaag ben. '


TRACK LIST: El Dorado

  YOUNG MAN’S DREAM (3:08)
THE WELL (2:57)
WILDFLOWERS & WINE (4:48)
ONE DAY SHE’S HERE (3:47)
SWEET MARIONA (2:35)
BEAUTIFUL STRANGER (4:07)
BREAK (3:01)
SAY YOU WILL (3:54)
TURN IT UP (3:38)
TOO MUCH WHISKEY (3:54)
LOVE SONG (2:32)
NO PAIN (3:54)
Produced by Dan Auerbach

Fanclub Marcus King Band: https://www.mkbfam.com/



Geen opmerkingen: