<script> <style>

HBF(Holland Blues Festival Grolloo - 13/14/15 Juni 2024  Crossroads Festival Bonn(BRD) Ledffoot - 10/05/2024 - Olst • Bluespeer 17 18 19 MEI '24 • NOT THE ROLLING STONES (UK) - zondag 26 mei 2024 Heino • Jam-Session Heino 21 April/12 Mei 2024 • THE MUDD FOOTE (USA) | zaterdag 14 september Heino • Bluesfestival Hoogeveen Zatredag 14 september• SUGARIFF, funky rockband uit Arnhem | zaterdag 09 november Heino •

Release: Jon Bryant - Cult Classic


Jon-Bryant-Cult-Classic

Jon Bryant - Cult Classic

  • Release date: Friday, May 17th 2019
  • V2 Records 
In 2015 sloot Jon Bryant zich aan bij een sekte. In de korte tijd dat Bryant lid was deed hij inspiratie op voor zijn nieuwe album Cult Classic dat op 17 mei wordt uitgebracht via Nettwerk Music Group / V2 Records. De nieuwe single Did What I Did zet de toon voor het nieuwe album waarop Bryant deze korte, maar intense periode beschrijft.


"Vanaf het moment dat ik de kelderfaciliteit van de sekte in liep tot de dag dat ik wegging voelde ik me getransformeerd en verlicht. Geen enkele sekte zal ooit zeggen dat ze een sekte zijn, maar ik voelde al snel dat ik erg voorzichtig moest zijn", verteld Jon. Daardoor besloot Bryant dat het beter was om op veilige afstand te blijven en zichzelf niet volledig over te geven aan de organisatie.

"Een paar maanden nadat ik lid was geworden begon ik mezelf te distantiëren van de groep. Ik wilde nog steeds betrokken zijn omdat het mijn liefde voor leren voedde, maar wist dat er iets niet klopte. Nadat ik vreselijke verhalen over de organisatie las heb ik eindelijk alle banden verbroken en schreef ik alles van mezelf af op mijn nieuwe album, Cult Classic" aldus Bryant.

Jon Bryant won zijn onafhankelijkheid terug en schreef songs op verschillende plekken in Los Angeles, Vancouver, Seattle en Australie. Uiteindelijk vond Jon Bryant rust in Vancouver en nam hij samen met producer John Raham zijn nieuwste album op. Door het samensmelten van analoge synths en sonische architectuur laat hij zijn nieuwe werk niet in een hokje stoppen en heeft hij zichzelf na een hektische periode zowel muzikaal als persoonlijk hervonden.

Tracklist: 


1. Paradise 04:49
2. 5 Years 04:06
3. Cultivated 03:57
4. Superstition 04:01
5. The Fall 04:33
6. Ya Ya Ya Ya 03:44
7. Did What I Did 04:22
8. Party 04:03
9. At Home 03:47
10. Don't Cover Up 03:29
11. Out of the Blue 03:32


  • Meer Video's van Jon Bryant
Cultivated (Official Video): https://www.youtube.com/watch?time_continue=4&v=VFIkRrbPNeY
Did What I Did (Official Video): https://www.youtube.com/watch?v=gKmwUY6sWmk


Geen opmerkingen: