<script> <style>

HBF(Holland Blues Festival Grolloo - 13/14/15 Juni 2024  Crossroads Festival Bonn(BRD) Ledffoot - 10/05/2024 - Olst • Bluespeer 17 18 19 MEI '24 • NOT THE ROLLING STONES (UK) - zondag 26 mei 2024 Heino • Jam-Session Heino 21 April/12 Mei 2024 • THE MUDD FOOTE (USA) | zaterdag 14 september Heino • Bluesfestival Hoogeveen Zatredag 14 september• SUGARIFF, funky rockband uit Arnhem | zaterdag 09 november Heino •

Een andere kant van You Me At Six

Image and video hosting by TinyPic
info@v2benelux.comEen andere kant van You Me At Six  
Het zesde studioalbum van de Engelse rockers is getiteld 'VI' en verschijnt op 5 oktober
Als voorproefje op het nieuwe album zijn vandaag niet één, maar twee nieuwe tracks verschenen: 3AM en Fast Forward. VI is misschien niet het album wat je van een band als You Me At Six verwacht. Opgenomen in de VADA Studios met Dan Austin (Biffy Clyro, Massive Attack, Pixies) hoor je op dit album een kant van de groep die je nog niet kende.
Het vijftal wisselt met speels gemak tussen stemmingen en stijlen met een ongelofelijk zelfvertrouwen. You Me At Six floreert op alternatieve poptracks als Back Again, 3AM en Pray For Me, verkent nieuwe terreinen met dansbare elektronummers als IOU, terwijl stevigere nummers als Fast Forward en Predictable zeker bij de trouwe rock fanbase in goede aarde zullen vallen.
Gezien de nog steeds jonge leeftijd van de bandleden had You Me At Six net zo goed nu pas haar debuut kunnen maken. En als ze dat zou doen met VI zou het waarschijnlijk worden beschreven als ‘niet te categoriseren, maar vertrouwd’ en ‘rauw, maar mainstream’. Het moge duidelijk zijn, met VI is You Me At Six nadrukkelijk uit haar comfort zone gestapt en zal ze de manier waarop je over ze denkt voorgoed veranderen. You Me At Six begint aan een gloednieuw hoofdstuk.

VI is het eerste album dat You Me At Six uitbrengt via het eigen label Underdog Records in samenwerking met AWAL. Zanger Josh Franceschi zegt daarover: ‘You have to make music for yourself, because without authenticity people are going to smell the bullshit. None of us are going to into this with any fear, because we’ve made something we can stand behind’. Sinds ze de band als tieners in 2004 oprichtte in Weybridge, Surrey heeft You Me At Six veel bereikt. De band haalde met vier albums de Top 10 van de Britse albumlijst, waaronder de nummer één positie met Cavalier Youth, en tourde langs uitverkochte zalen en arena’s in de hele wereld.