<script> <style>

Single: The Great Dying - Hurt Me

Artiest/Band: The Great Dying

  • Album: A Constant Goodbye
  • Single: Hurt Me
  • Release: 30.08.2024
  • Label: Dial Back Sound
  • All songs written by Will Griffith | Recorded at Dial Back Sound in Water Valley, MS | Produced by Bronson Tew and Matt Patton

Will Griffith van The Great Dying! Hier de single track “Hurt Me”, volgende week stuur ik het hele album door. Het trieste weer dat bepaalde platenlabels interesse hadden maar geen stappen zetten. NU bijna twee en een half jaar aan een touwtje hebben gebungeld, besloten Dial Back Sound met Will Griffith het album maar zelf uit te brengen. Ik hoop dat het bevalt. Het album is afgelopen september uitgebracht......

Will Griffith van The Great Dying! Hier de single track “Hurt Me”, volgende week stuur ik het hele album door. Het trieste weer dat bepaalde platenlabels interesse hadden maar geen stappen zetten. NU bijna twee en een half jaar aan een touwtje hebben gebungeld, besloten Dial Back Sound met Will Griffith het album maar zelf uit te brengen. Ik hoop dat het bevalt. Het album is afgelopen september uitgebracht.

Tracks:

  • Blood
  • New Methico
  • Ride
  • Arterial Rain
  • The Easy Way Out
  • Hurt Me
  • Truck Stop
  • Hard Few Days
  • Sky Over TN
  • New Years Day Blues

Will Griffith: Guitar and vocals
Craig Pratt: Guitar
Bronson Tew: Drums, guitar, and vocals
Matt Patton: Bass and vocals

Jay Gonzalez: Keyboards
Jameson Hollister: Strings
Schaefer Llana: Vocals
Winn McElroy: Synthesizers

Keyboards on “Truck Stop” programmed by Michael Scherer
Drums on “Truck Stop” programmed by Bronson Tew

The Great Dying - A Constant Goodbye
 
The music of Will Griffith’s The Great Dying is a mix he likes to call dark country. He grew up in Cleveland, Mississippi, where D.I.Y. punk house shows hooked him, and his early bands played The Farmhouse and legendary delta juke joint Po’ Monkey’s.
 
Songs from The Great Dying’s new album, A Constant Goodbye, were born from playing hundreds of shows supporting Bloody Noses & Roses (Dial Back Sound 2018), and it continues where the debut left off. The ballads are still sweet and menaced, the rockers are still hair-raisers, but the new record pushes in new directions, infusing sounds of classic country with faint traces of The Replacements and what was once called “alternative rock.” The tracks are layered and varied: wall-of-sound arrangements grind against flange-bass and fiddle, with Griffith’s barebones acoustic guitar and vocals at the root, and heartbreak all over.

 

Geen opmerkingen: