<script> <style>

HBF(Holland Blues Festival Grolloo - 13/14/15 Juni 2024  Crossroads Festival Bonn(BRD) Ledffoot - 10/05/2024 - Olst • Bluespeer 17 18 19 MEI '24 • NOT THE ROLLING STONES (UK) - zondag 26 mei 2024 Heino • Jam-Session Heino 21 April/12 Mei 2024 • THE MUDD FOOTE (USA) | zaterdag 14 september Heino • SUGARIFF, funky rockband uit Arnhem | zaterdag 09 november Heino •

Release: Gina Sicilia - Tug Of War

Release: Gina Sicilia - Tug Of War 02 Juni 2017
Tug of War viert de status van Gina Sicilia als een van de heersende stemmen in de moderne blues en markeert een krachtige evolutie in haar liedje.  
Dit is Sicilia's zevende release sinds haar opkomst als een doyenne van het genre een decennium geleden.
Vandaag resoneren Sicilia's ervaring en de volledig gerealiseerde krachten van haar warme, flexibele, emotioneel genuanceerde zang zoals nooit tevoren.  
Geproduceerd door Grammy-winnende producent Glenn Barratt en Grammynominated producer Dave Darling.  
Tug of War's de titel wijst op de complexiteit van het leven, die door de originele nummers van dit album ringt, meestal geschreven door Sicilia. En het spreekt van haar eigen ervaringen. "Ik heb de afgelopen drie jaar veel doorgehaald," vertelt ze.
 "Ik heb geleden in een pijnlijke en dramatische gebeurtenis in mijn leven en moest opnieuw beginnen, dus ik verhuisde naar Nashville waar ik niemand kende en ging in een periode van mezelf als liedjesschrijver uitdagen." 
Hoewel Sicilia had gepland Een carrière in journalistiek, haar natuurlijke cadeaus maakten muziek een sterkere tekening.  
Terwijl ze nog op school was, kwam haar 2007 debuut,
 Laat me toe om te confronteren, vrijgegeven. 
 Daarna gebeurden dingen snel. Ze werd een week lang ondertekend door een van de belangrijkste wortelsmuziekboekbureaus van de natie en begon de wereld rond te gaan, grote festivals te spelen en de blueskaarten op te richten.  
Het album kreeg haar eerste Blues Music Award nominatie, voor de beste debuutartist. Sindsdien is Sicilia gebleven in de bovenste echelon van vrouwelijke blues vocalisten, die regelmatig albums geven die accolades verdienen en de charts rijden en 150 keer per jaar spelen. Gevraagd over haar passie voor het maken van muziek en haar onvermoeibaar tempo, antwoordt Sicilia: "Working-writing liedjes, touring, opname-motiveert mij.  
Dat houdt mij geïnspireerd en gericht. Ik heb geleerd dat hard werken en ervaring het nodig zijn om te groeien en een betere kunstenaar te worden. En ik zie mezelf zoals altijd evolueren en zoekt een soort perfectie binnen de muziek die ik graag maak. Ik weet het zeker niet of ik het ooit zal vinden, maar ik zal nooit stoppen met zoeken. '
TRACK LISTING 
1. I Don’t Want To Be In Love 
2.  Damaging Me 
3.  He Called Me Baby 
4.  I’ll Stand Up
5.  Never Gonna End 

6.  I Cried 
7.  They Never Pay Me 
8.  Abandoned
9.  Tell Him 10.  All My Loving 11.  Heaven
 

RADIO AND PRESS CONTACT Frank Roszak Frank Roszak Promotions KBA Recipient 2014 - Publicist 818 - 679 -7636 froszak2003@yahoo.com
 


LABEL CONTACT Connor Pasich Director of A&R Blue Élan Records 310-500-3367 cpasich@blueelan.com